Osnovna šola Žetale se aktivno vključuje v različne projekte, ki omogočajo učencem širitev obzorij in spodbujajo njihov osebni ter strokovni razvoj. S sodelovanjem v številnih aktivnostih se trudimo ustvariti spodbudno okolje, kjer vsak učenec dobi priložnost za rast, učenje in razvoj veščin, ki bodo pomembne tako v šoli kot tudi v vsakdanjem življenju.


PROJEKT MLADI – Z ustvarjalnostjo in inovativnostjo do podjetnosti

V tem šolskem let smo v projekt vključili učence 2. in 3. triade. Tudi tokrat smo jim ponudili raznolike dejavnosti, s katerimi so spodbujali razvoj osebnostnih lastnosti, pomembnih za podjetnost (ustvarjalnost, samoiniciativnost, sprejemanje tveganja in odgovornosti …), oblikovali osnovna znanja in stike s poslovnim svetom, spodbujali razvijanje zavesti o podjetništvu kot družbeni kategoriji, pri tem pa so aktivno sodelovali s podjetji iz bližnje in širše okolice.


ERASMUS+

Z letošnjim šolskim letom nadaljujemo z dveletnim evropskim projekt Erasmus+ z naslovom »GLASs – solution for being open-minding«. Erasmus+ je program EU, ki podpira izobraževanje, usposabljanje, mlade in šport v Evropi.


ŠOLA SOBIVANJA

Sobivanje – Društvo za trajnostni razvoj je bilo ustanovljeno z namenom izvajanja splošno koristnih projektov in izobraževanja na področju trajnostnega razvoja. Društvo izvaja projekte na vseh področjih trajnostnega razvoja:

  • okoljskem,
  • socialnem,
  • gospodarskem,
  • kulturnem.

V šolskem letu 2024/2025 bomo izvajali naslednje projekte:

  • Spodbujamo prijateljstvo,
  • Varno v vrtec in šolo,
  • Živim zdravo.

Koordinatorka projekta: Ana Bedenik


ICILS – International Computer and Information Literacy Study

ICILS je mednarodna študija o računalniški in informacijski pismenosti (International Computer and Information Literacy Study, ICILS), proučuje računalniško in informacijsko (RI) pismenost učencev osnovne šole v različnih državah. ICILS teče pod okriljem IEA, mednarodnega združenja za proučevanje učinkov izobraževanja.


»ŠOLSKA SHEMA« EU

Šolska shema je nadomestila nekdanjo Shemo šolskega sadja in zelenjave ter Shemo šolskega mleka. Avgusta 2017 je začel delovati nov enotni okvir razdeljevanja sadja, zelenjave in mleka v šolah. ŠOLSKA SHEMA je nov ukrep skupne kmetijske politike in pomeni pomoč za oskrbo s sadjem in z zelenjavo ter mlekom in mlečnimi izdelki v izobraževalnih ustanovah. Začetek izvajanja Šolske sheme je šolsko leto 2017/2018. Na naši šoli se je ta shema začela izvajati v šolskem letu 2018/19.


Iz vrtca v šolo

Projekt »Za lažji prehod IZ VRTCA V ŠOLO« se osredotoča na zagotavljanje nemotenega prehoda med vrtcem in šolo ter zmanjšanje stresa pri prvošolčkih. Glavni cilji so doseči boljše počutje otrok ob vstopu v šolo, s čimer jim omogočimo lažji prehod v novo okolje, ter spodbujati dobro sodelovanje med starši in vzgojno-izobraževalnimi ustanovami, kot sta vrtec in šola. S tem projektom želimo otrokom zagotoviti podporo, ki jim pomaga pri prilagajanju na šolski sistem ter hkrati okrepiti vezi med vsemi vključenimi, da se doseže najboljši možni začetek šolanja.


Projekt i-ŠOLA

V šolskem letu 2024/2025 so na naši šoli vključeni v projekt štirje inovativni oddelki (43 učečih se). V razvojni tim je vključenih 5 strokovnih delavcev, v projektno skupino pa sestavljajo strokovni delavci, ki poučujejo v inovativnih oddelkih. Delo v letošnjem letu bo temeljilo na dokončanju digitalne strategije šole, pripravi učnih scenarijev ter medsebojnem sodelovanju ter kolegialnih hospitacijah. Še naprej  bomo sodelovali na i-sredah ter drugih oblikah izobraževanja.


Projekt “POLICIST LEON SVETUJE”

Preventivni projekt Policist Leon svetuje so zasnovali v Policijski upravi Slovenj Gradec že leta 2007. Pri vsebinski pripravi in oceni projekta je sodelovalo tudi Ministrstvo za šolstvo in šport. Projekt je namenjen učencem in učenkam 5. razredov devetletnega programa osnovne šole, kar pomeni, da naj bi vsako leto sodelovalo približno 20.000 učencev.


Vodna šola

Tudi v tem šolskem letu bomo  Vodna šola. Cilj projekta Vodna šola je ozaveščanje učencev, učiteljev, delavcev šole in staršev o pomembnosti pitne vode iz pipe za zdravje, dobro počutje in ohranjanje okolja.

Vodna šola pomeni, da:

  • učenci večkrat na dan pijejo vodo iz pipe,
  • imajo učenci dostop do sveže pitne vode iz pipe,
  • imajo svoje steklenice, plastenke, bidone,
  • v šoli ni mogoče kupiti sladkih pijač in otroci jih ne prinesejo od doma,
  • učitelji v razredu pijejo vodo (so vzorniki) in učence spodbujajo, da pijejo dovolj.

V okviru projekta bomo:

  • spodbujali pitje vode med odmori in med poukom (minuta za vodo, vodna pavza),
  • spodbujali pitje samo vode in nesladkanega čaja,
  • pili vodo iz svoje steklenice,
  • tudi učitelji pili vodo in bomo zgled učencem,
  • s pitjem vode iz pipe se bomo tudi vse bolj zavedali, kako pomembno in dobro je, da si lahko natočimo čisto in kvalitetno vodo in da moramo poskrbeti, da tako tudi ostane.

Ker smo vodna šola in ker nam je mar za okolje, bodo učenci na dneve dejavnosti s sabo vzeli svoj bidon, v katerega bodo natočili vodo ali nesladkano pijačo.

Koordinatorka projekta: Valerija Krivec


Evropa v šoli

Natečaj poteka že od leta 1953 pod pokroviteljstvom Sveta Evrope, Evropske komisije in Evropskega parlamenta ter Evropske kulturne fundacije. V Sloveniji je bil natečaj prvič razpisan v šolskem letu 2000/2001. Namenjen je mladim, učencem osnovnih in srednjih šol. Predstavlja obliko vključevanja evropske dimenzije v šolsko polje. Na zanimiv in starostni stopnji učenk in učencev primeren način skuša širiti evropsko zavest. Tudi v letošnjem šolskem letu bodo učenci pod mentorstvom svojih učiteljic sodelovali pri pripravi literarnih, likovnih in fotografskih del na temo, ki bo objavljena do konca koledarskega leta 2024.

Koordinatorka projekta: Saša Peršoh


Mladi člani Rdečega križa na OŠ Žetale

Akcijski načrt za izvedbo navedenih nalog je pripravljen po šolskem koledarju.

V RAZREDU:

  • skrb za pravilno ločevanje odpadkov,
  • skrb za redno umivanje rok (stranišče, ob malici …),
  • skrb za pravilno brisanje table,
  • skrb za zračenje učilnice,
  • skrb za čistočo inventarja,
  • skrb za osebno higieno.

V ŠOLI:

  • skrb za urejene hodnike in stopnišče,
  • skrb za higieno stranišč,
  • skrb za pravilno ločevanje posode in odpadkov pri malici.

V OKOLICI ŠOLE:

  • skrb za čisto okolje,
  • skrb za starejše občane,
  • prostovoljstvo.

PO SLOVENIJI:

  • skrb za čistočo na izletih, v LŠN, na taborjenjih,
  • čuvanje ugleda MČRK,
  • dopisovanje s sovrstniki.

Mentorica: Jožica Prevolšek


Tradicionalni slovenski zajtrk

Na OŠ Žetale se vsako leto vključimo v vseslovenski projekt Tradicionalni slovenski zajtrk in ga izvajamo z namenom, da bi izboljšali zavedanje o namenu in razlogih za lokalno samooskrbo, domačo pridelavo in predelavo ter v okviru sistema javnega naročanja spodbudili aktivnosti zagotavljanja hrane, pridelane v lokalnem okolju. Javnosti predstavljamo pomen kmetijstva in čebelarstva ter spodbujamo k  pravilni in zdravi prehrani. Ozaveščamo o pomenu živilsko-predelovalne industrije. Posebno pozornost namenjamo tudi pomenu gibanja in ohranjanja čistega okolja.

V tem šolskem letu bomo tretji petek v mesecu novembru, 15. 11. 2024, začeli z mlekom, medom, domačim kruhom in jabolkom. Slogan letošnjega zajtrka je »Tradicionalni slovenski zajtrk – moj naj zajtrk!«. Prvo šolsko uro bomo namenili pogovoru in izvedbi delavnic na teme:  pomen zajtrka, zdrava prehrana,  lokalno pridelana hrana.  Aktivnosti se bodo nadaljevale v okviru OPB in VV.

Koordinatorka projekta in vodja šolske prehrane: Valerija Krivec


Zdravstvena vzgoja: Vzgoja za zdravje

Vzgoja za zdravje (zdravstvena vzgoja) je aktiven in dinamičen proces informiranja, motiviranja ter učenja otrok in mladostnikov. Z njo pridobijo veščine lažjega vzpostavljanja in ohranjanja ustreznega vedenja, kamor spada predvsem zdrav način življenja.

Vzgoja za zdravje je proces, ki omogoča posamezniku, da razvije svoje potenciale na področju zdravja in zdravega načina življenja. Hkrati pa je tudi informiranje in učenje o zdravih izbirah ter zdravih navadah.

Zato, da zagotovimo vsem otrokom in mladostnikom enake možnosti izobraževanja o zdravem načinu življenja, se bo v vseh razredih v šolskem letu  izvajala zdravstvena vzgoja. Izvajalka s strani Zdravstvenega doma Ptuj bo obiskala vse oddelke naše šole in v njih izvedla delavnico, ki bo trajala dve šolski uri. V sodelovanju z Zdravstvenim domom Ptuj šola pripravi mrežo delavnic za posamezen razred.

Zdrava prehrana  ima velik vpliv na psihični in telesni razvoj učencev. Naša šola je vključena v Šolsko shemo in projekt Tradicionalni slovenski zajtrk. V šolsko prehrano učencev vključujemo tudi pridelke lokalnih ponudnikov. Učence bomo o zdravi prehrani ozaveščali v okviru razrednih ur, naravoslovnih dni  in temo vključevali pri rednih urah pouka. Vsi na šoli se bomo trudili za čim manj odvržene hrane. Izvajali bomo tudi dan brez odpadkov.

Koordinatorka zdravstvene vzgoje: Helena Topolovec


Teden kulturne dediščine

Poznavanje in razumevanje dediščine kot del našega življenja, naše identitete sta pomembna pri oblikovanju skupnosti, povezovanju generacij in spoštovanju naše skupne preteklosti. Povezovanje in mreženje imata ključno vlogo pri ohranjanju kulturne identitete in omogočata, da se bogastvo preteklosti ohrani in prinese v prihodnost.


Teden pisanja z roko

Pisanje z roko je več kot uporaba pisala, je pomembna spretnost. Spretnosti  razvijamo z vajo. Naši možgani bolje delujejo pri pisanju z roko kot pri pisanju z računalnikom. Informacija, ki jo napišemo z roko, se v spominu zadrži dlje časa. Pri pisanju z roko se nam utrne več idej, ohranjamo pa tudi dolgotrajnejšo pozornost.

Razvoj informacijske tehnologije in prevladujoča uporaba računalnika v pisnem komuniciranju pa je privedla do zmanjšanja motoričnih spretnosti, ki jih razvijamo s pisanjem z roko. Napisati eno stran z roko predstavlja pravi fizični napor. Učitelji opažajo in mladi poudarjajo, da skoraj ne znajo več pisati z roko, njihove kretnje so toge, neizdelane, nerodne. Tudi veliko večino osebnih sporočil, npr. čestitk za rojstni dan, zahval ali pohval, izrazov sožalja, pošiljamo in sprejemamo preko e-pošte. E-pošta ima moč množičnega, poceni, pa tudi neosebnega komuniciranja. Z enim klikom lahko pošljete sporočilo več stotim prejemnikom.

S projektom, ki ga organizira društvo Radi pišemo z roko!,  želimo doseči naslednje:

  • Ozavestiti mlajše in starejše  o pomenu pisanja z roko.
  • Spodbuditi pisanje z roko, ne le z računalnikom.
  • Vzpostaviti družbeno pozitiven odnos do pisanja z roko.
  • Poudariti pomen razvoja individualnosti. Pisava vsakega človeka je neponovljiva.
  • Spodbuditi razvoj fine motorike. Vaja dela mojstra.
  • Spodbuditi izražanje spoštovanja in naklonjenosti. Pisanje z roko je bolj osebno.

Koordinatorka projekta: Saša Peršoh


Spoznavajmo države Evropske unije

Tudi v šolskem letu 2024/25 bomo sodelovali v projektu »SPOZNAVAJMO DRŽAVE EVROPSKE UNIJE«. Cilj projekta je spoznavati države Evropske unije in s tem spodbujati toleranco, razumevanje, solidarnost, spoznavanje drugih narodov ter držav in hkrati zavedanje lastne identitete. Raziskovali bomo otoško državo Malto. Tema v letošnjem letu so  avtohtone rastlinske in živalske vrste, ogroženost in ukrepi države v boju proti ogroženosti. Izdelke bomo predstavili 9. maja 2025 ob 21. obletnici vstopa Slovenije v Evropsko unijo.

Koordinatorka projekta: Jasna Vigec


Mreža šolski pes

V šolskem letu 2021-2022 smo pričeli v šolsko delo vključevati terapevtskega psa. Zaradi mnogih pozitivnih učnikov in ker izpolnjujemo vse pogoje, smo se v tem šolskem letu včlanili v Mrežo šolski pes.


Ostali projekti:

  • Preventivno zobozdravstvo
  • Zlati sonček in Krpan
  • Rastem s knjigo
  • Formativno v tretjem
  • Medgeneracijski izziv MI-SMO-ZA
  • DAN ŠOLE – Pohod, kostanji in kres
  • Teden umetnosti v šoli
  • KROKUS
  • Evropski športni dan
  • Učimo se učiti
  • Spodbujanje varnega in spodbudnega učnega okolja