

FLEKSIBILNI PREDMETNIK
Omogoča drugačno razporeditev tedenskega števila ur pouka, kot to določa veljavni predmetnik, ob tem, da se pouk MAT, TJN, ŠPO, SLJ izvaja vso šolsko leto v skladu s predmetnikom, pouk ostalih predmetov se izvaja v obsegu letnega števila ur, predvidenih za posamezni predmet, ki pa so lahko med letom neenakomerno razporejene po ocenjevalnih obdobjih. V tem šolskem letu ne bomo izvajali fleksibilnega predmetnika, razen v primerih, če bomo k temu, zaradi višje sile, primorani.
IZBIRNI PREDMETI
Del OBVEZNEGA PROGRAMA so tudi izbirni predmeti, ki se ocenjujejo s številčno oceno. Izbirni predmeti so način prilagajanja osnovne šole individualnim razlikam in interesom učencev. Učenec v 7., 8. in 9. razredu med ponujenimi izbirnimi predmeti izbere dve uri pouka izbirnih predmetov tedensko, lahko tudi tri ure, če s tem soglašajo njegovi starši. Šola mora ponuditi pouk najmanj treh izbirnih predmetov iz družboslovno-humanističnega sklopa in najmanj treh iz naravoslovno-tehničnega sklopa, vendar učencu ni potrebno izbrati predmetov iz obeh sklopov.
Pred izbiro predmetov za šolsko leto so učitelji učence seznanili z bistvenimi vsebinami in cilji izbirnih predmetov, ki jih šola ponuja, preko KATALOGA IZBIRNIH VSEBIN, objavljenega na šolski spletni strani. Učenci so ob upoštevanju normativov, ki veljajo za oblikovanje učnih skupin, izbrali predmete, ki se bodo izvajali v tem šolskem letu. Starši so s podpisom potrdili, da so seznanjeni z otrokovo izbiro in se z njo strinjajo.
V šolskem letu 2024/2025 bomo izvajali naslednje OBVEZNE IZBIRNE PREDMETE v 9 skupinah:

RAZŠIRJENI PROGRAM
Obsega: neobvezne izbirne predmete, podaljšano bivanje, jutranje varstvo, dodatni in dopolnilni
pouk, individualno in skupinsko pomoč učencem, interesne dejavnosti ter šole v naravi oziroma
naravoslovne ali kakšne druge tabore. V razširjeni program se učenci vključujejo prostovoljno.
NEOBVEZNI IZBIRNI PREDMETI
V tem šolskem letu se izvajajo tudi neobvezni izbirni predmeti (NIP). V skladu z 20. členom ZOsn
(Uradni list RS, št. 63-2519/2013 z dne 26.7.2013) šola ponudi učencem neobvezne izbirne predmete
po triadah. Učenci od 4. do 6. razreda lahko izbirajo med naslednjimi neobveznimi izbirnimi
predmeti: drugi tuji jezik angleščina, umetnost, računalništvo, šport in tehnika. Vključevanje je
prostovoljno, in sicer se lahko vključijo vsi učenci 4., 5. in 6. razreda. Na žalost lahko glede na število
učencev na naši šoli izvajamo samo dva predmeta. Glede na prijave sta to NIP – TEHNIKA (NTE) 1 uro
tedensko in NIP – angleščina (N2A) 2 uri tedensko. V letošnjem šolskem letu bo v 4., 5. in 6. razredu,
glede na skupno število prijavljenih učencev v vseh treh razredih, v skupini 18 učencev z različnim
predznanjem.
Za učence od 7. do 9. razreda šola ponudi kot neobvezni izbirni predmet drugi tuji jezik. Tudi v
tretjem triletju se bo pouk neobveznih izbirnih predmetov izvajal prostovoljno. V letošnjem šolskem
letu lahko v 7., 8. in 9. razredu, glede na skupno število učencev v vseh treh razredih, izvajamo samo
en tuji jezik kot drugi tuji jezik, zato bomo v tej eni skupini kot NIP izvajali angleščino (N2A) 2 uri
tedensko. To je z vidika kakovosti izredno vprašljivo. Posamezni učenci znotraj te skupine se namreč
učijo angleškega jezika že dve leti, drugi so popolni novinci. Ker je vključenih 14 učencev z izredno
različnim predznanjem jezika, bo delo – notranja diferenciacija pouka – težko in obremenjujoče.
V šolskem letu 2024/2025 bomo izvajali naslednje OBVEZNE IZBIRNE PREDMETE v 9 skupinah:

PODALJŠANO BIVANJE
Podaljšano bivanje je pomembna oblika vzgojno-izobraževalnega dela v okviru razširjenega programa
osnovne šole. Organizira se takoj po pouku. V oddelke se vključujejo učenci od 1. do 5. razreda
prostovoljno, s prijavo staršev.
Cilji dejavnosti podaljšanega bivanja se prepletajo in nadgrajujejo z vzgojno-izobraževalnimi cilji.
Upoštevajo se interesi, potrebe in želje učencev in njihovih staršev. Program dela je zasnovan
sistematično in se izvaja pod stalnim pedagoškim vodstvom.
Podaljšano bivanje vsebuje naslednje elemente:
● sprostitvene dejavnosti,
● samostojno učenje,
● ustvarjalno preživljanje časa,
● prehrano.
Cilj podaljšanega bivanja ni zgolj opravljanje domačih nalog (temu je namenjena ena ura), temveč
spodbudno, zdravo in varno psihosocialno in fizično okolje za razvoj in izobraževanje posameznika.
Zaradi varnosti otroka in odgovornosti šole lahko učitelj podaljšanega bivanja napoti učenca
predčasno iz šole samo s pisnim dovoljenjem staršev.
JUTRANJE VARSTVO
Osnovna šola organizira jutranje varstvo učencev 1. razreda. Skupina učencev za jutranje varstvo se
oblikuje, če je vanjo vključenih najmanj 10 učencev. Glede na to, da se je letos v 1. razredu k JUV
prijavilo vseh 11 učencev, ga bomo tudi izvajali, in to v času od 6.15 do 7.45 (1,5 ure dnevno oz. 7,5
ur tedensko).
VARSTVO VOZAČEV
Organizirano bo tudi varstvo vozačev. Vanj bodo vključeni vsi učenci vozači od 6. do 9. razreda. V
varstvu vozačev so lahko vsi tisti učenci, ki čakajo na organiziran šolski prevoz ali na prevoz staršev in
so pod nadzorom. Za učence, ki samovoljno zapuščajo šolski prostor v času pouka in varstva vozačev,
šola ne prevzema odgovornosti. Varstvo vozačev bodo izvajali učitelji v okviru drugega dela iz 40-
urnega delovnika, po določenem urniku.
DODATNI POUK
Dodatni pouk se organizira za učence, ki pri posameznih predmetih presegajo določene standarde
znanja. Učenci se vključujejo prostovoljno. Učitelji vodijo evidenco o obisku dodatnega pouka.
Organiziran je iz naslednjih predmetov: matematika, slovenščina.
DOPOLNILNI POUK
Dopolnilni pouk se organizira za učence, ki potrebujejo pomoč pri učenju. Učenci se vključujejo
prostovoljno. Učitelji vodijo evidenco obiska dopolnilnega pouka. Organiziran je iz naslednjih
predmetov: matematika, slovenščina, individualiziramo pa ga tudi za ostale potrebe.
Običajno se dogaja, da učenci, ki potrebujejo pomoč, dopolnilnega pouka ne obiskujejo, ker menijo,
da je to pač njihova prostovoljna odločitev. Otroci v fazi odraščanja izbirajo dejavnosti, ki so jim v
zabavo, zato bodo raje izbrali tisto, kar jim je prijetnejše. Ko nastopijo učne težave, je nemogoče v
kratkem času nadoknaditi vse zamujeno, zato bomo učence spodbujali k obiskovanju dopolnilnega
pouka.
Tudi na tem področju je bila ravnateljica uspešna s predstavitvijo argumentov na MVI in za šolsko
leto 2024/2025 so nam podali soglasje k dodatni sistemizaciji delovnega mesta, 2 dodatni uri za
izvajanje DOP/DOD pouka v kombiniranih oddelkih.