Ime, priimek |
Delovno mesto |
Irena Vodušek |
socialna delavka |
Tanja Nikolovski |
specialna pedagoginja |
Nataša Brumen Pihlar |
logopedinja |
TEMELJNE NALOGE SVETOVALNE DELAVKE V ŠOLSKEM LETU 2014/15
Svetovalna služba v šoli opravlja interdisciplinarno zasnovano strokovno delo v šoli za šolo. Njena temeljna naloga je, da se na podlagi svojega posebnega strokovnega znanja preko svetovalnega odnosa in na strokovno avtonomni način vključuje v kompleksno reševanje pedagoških, psiholoških in socialnih vprašanj vzgojno- izobraževalnega dela v šoli s tem , da pomaga in sodeluje z vsemi udeleženci v šoli in po potrebi sodeluje z zunanjimi ustanovami.
Temeljni cilj svetovalne službe je optimalni razvoj otroka ne glede na spol, socialno in kulturno poreklo, veroizpoved, narodno pripadnost, telesno in duševno konstitucijo.
DELOVNO MESTO: socialna delavka
Predmet socialnega dela je pomoč, je iskanje rešitev za kompleksne probleme ljudi skupaj z njimi. Ključni pojmi so pomoč, reševanje problema, iskanje novih rešitev preko socialnodelovnega odnosa in tako, da mobilizira moč ljudi. V osnovi gre vedno za projekt sodelovanja, ki se ustvari na sporazumevanju, dogovarjanju in skupnem iskanju rešitev, da bi udeleženi v problemu postali udeleženi v rešitvi.
DELOVNI ČAS:
V okviru polne delovne obveze bom strokovno delo v šolskem letu 2014/15 opravljala na dveh osnovnih šolah − v OŠ Hajdina – 60 % delovne obveze in v OŠ Žetale – 40 % delovne obveze. Na OŠ Žetale bom prisotna ob sredah in četrtkih. Strnjeni delovni čas bo potekal od 7. do 14 . ure.
Šolsko svetovalno dela zajema naslednja osnovna področja dela:
- svetovalno delo z učenci,
- svetovalno delo s starši,
- svetovalno delo z učitelji,
- delo z vodstvom šole,
- delo z zunanjimi institucijami,
- strokovno izobraževanje,
- druge naloge.
PRIORITETNE NALOGE:
- delo z učenci,
- vpis in sprejem šolskih novincev,
- spremljanje vključenosti učencev v razredni kolektiv,
- odkrivanje učnih in osebnostnih težav učencev,
- skupinsko in individualno svetovanje učencem v primerih osebnih, učnih težav,
- organiziranje mreže pomoči ob učnih, osebnih težavah,
- delo z učenci s posebnimi potrebami: uvedba postopka usmerjanja; spremljanje izvajanja individualiziranih programov,
- evidentiranje, identifikacija potencialno nadarjenih učencev ter koordinacija,
- dejavnosti za nadarjene učence,
- pomoč pri reševanju socialno-ekonomskih stisk učencev (šolska prehrana, šole v naravi, letovanja).
Poklicna orientacija: informiranje učencev od 7. do 9. razreda o sistemu izobraževanja v Sloveniji. Poudarek na informacijah, ki so pomembne za vpis v srednje šole učencem 9. razreda.
DELO S STARŠI:
- priprava nove generacije staršev učencev prvega razreda (2 srečanji),
- individualni razgovori in svetovanje staršem učencev s posebnimi potrebami in s starši identificiranih nadarjenih učencev,
- individualni razgovori s starši ob različnih učnih, osebnostnih težavah učencev,
- skupinski in individualni razgovori s starši 9. razreda glede poklicne orientacije,
- individualni razgovori s starši v primerih socialno-ekonomskih stisk učencev (subvencioniranje šolske prehrane, šole v naravi, letovanja)
DELO Z UČITELJI
- aktivno sodelovanje na sestankih razrednih učiteljskih zborov, strokovnih aktivih, pedagoških in redovalnih konferencah,
- sodelovanje z učitelji ob učnih in drugih težavah učencev,
- sodelovanje pri načrtovanju, izvedbi, evalvaciji individualiziranih programov za učence s posebnimi potrebami in identificiranimi nadarjenimi učenci,
- sodelovanje pri organizaciji mreže pomoči učencem z učnimi, vzgojnimi, osebnostnimi težavami.
DELO Z VODSTVOM ŠOLE
- posvetovanje pri organizaciji predavanj za starše, učitelje, izvedbi pedagoških konferenc,
- posvetovanje in sodelovanje v šolski komisiji za sprejem otrok v 1. razred,
- delo z zunanjimi institucijami.
DELO Z INSTITUCIJAMI
CSD Ptuj − skupno reševanje materialnih stisk družin naših učencev
ZZZ Ptuj − poklicna orientacija učencev 9. razreda
Zdravstveni dom Ptuj: zdravstveni pregledi učencev pred vstopom v šolo, sistematski zdravstveni pregledi osnovnošolcev
ZŠ – postopki usmeritve za učence s posebnimi potrebami
Fundacija Aktiva: sofinanciranje šolskega kosila socialno ogroženim učencem
DRUGO DELO
- uvajanje mediacije kot ene izmed metod razreševanja nesoglasij, konfliktov med vsemi udeleženci v šolskem prostoru,
- vodenje dokumentacije : vpisni listi, prijave za vpis, vloge za subvencionirano šolo v naravi, soglasja o zbiranju osebnih podatkov; osebne mape učencev …
- individualno strokovno izobraževanje: študijske skupine ,
- vnašanje določenih podatkov v računalniški program Lopolis in aplikacijo Vpis v srednje šole,
- dejavnosti ob nacionalnem preverjanju znanja učencev 6. in 9. razreda,
- udeležba na dejavnostih, ki jih organizira šola.